close

2015年11月,有位加州的年輕媽媽做了一件驚人的事情。 Brandie是雙胞胎Blaine與Rylie的媽媽,她決定在自己舒適的家中做個小小的試驗;她也因此發現一個科技對於家庭生活造成的悲哀卻十分常見的事實。Brandie在臉書上分享了她的試驗結果,這篇貼文獲得了廣大的迴響。她的貼文寫道「今天我決定來做個實驗。我安靜的坐在房間角落看我的小孩玩遊戲,並且紀錄他們為了各種理由看向我的次數。他們想看我有沒有看到他們的酷把戲、看他們能不能做某些事情、或是看看我的反應如何」請往下看Brandie在這試驗中發現了什麼。

In November 2015, a young mom from Lakeside, California did something incredible. Brandie, a mother of twin boys Blaine and Rylie, decided to conduct a little experiment in the comfort of her own home — and she uncovered a sad but common truth about the role of technology that exists within the family dynamic. Brandie took to Facebook to share the results of her experiment, and her post went massively viral. “Today I did an experiment, I watched my boys play,” she writes. “As I sat quietly in the corner of the room I tallied how many times they looked at me for various reasons: to see if I saw their cool tricks, to seek approval or disapproval for what they were doing, and to watch my reactions.” Scroll down to see what Brandie realized when she looked at the total tally card…

今天我決定來做個實驗。我安靜的坐在房間角落看我的小孩玩遊戲,並且紀錄他們為了各種理由看向我的次數。他們想看我有沒有看到他們的酷把戲、看他們能不能做某些事情、或是看看我的反應如何。我在想要是我邊玩什麼科技產品邊坐在那,我給孩子們傳達的又是什麼樣的訊息?

“Today I did an experiment, I watched my boys play. As I sat quietly in the corner of the room I tallied how many times they looked at me for various reasons: to see if I saw their cool tricks, to seek approval or disapproval for what they were doing, and to watch my reactions. I couldn’t help but wonder if I was on some sort of technology what message would I have been sending?”

那麼我的小天使們可能會有28次看向我時,想著網路比他們還重要。我的兒子會有28次得不到大部份成人都在尋尋覓覓的被注意感。我親愛的孩子會困惑自己是不是孤單的28次。我的孩子會被傳達28次網路上虛擬的那個你才是重要的。

“28 times my angels would have wondered if the World Wide Web was more important than them. 28 times my boys would have not received the attention most adults are searching for. 28 times my loves would have questioned if they were alone emotionally. 28 times my kids would have been reassured that who you are online is what really matters.”

在這個世界裡,別人是用他自己看到的角度來接受你是誰,而不是接受那個真正的你。在這裡,你依靠有多少追蹤者或多少個讚來得到認證。在這世界裡與你的愛人互動的每一個重要時刻是被簡訊與隔離在自己小房間中所取代。我請您做出不同的選擇。

“In a world where we are accepted as who people perceive us to be and not who we really are, in a world where validation comes from how many followers or likes we have, in a world where quality time with loved ones is being replaced by isolation and text messages from the other room, I beg you to be different.”

請放下你手中的科技產品,用這些時間在你的家人與愛人身上。下個世代的孩子有賴我們來教導他們如何做個成人。請不要花這麼多時間在你的社交網站,你不知道你這麼做的時候有誰在看著你,又會傳達給他們什麼樣的訊息。

“Please put down your technology and spend some time with your family & loved ones. The next generation of children is counting on us to teach them how to be adults, don’t be too busy on social media, you never know who is watching and what message you are sending.”


學點小英文

conduct an experiment 做試驗

viral 病毒(在這裡指爆紅的意思)

seek approval 尋求認可

validation 認證


原文在這裡

http://www.littlethings.com/brandie-viral-parenting-post-vcom/?utm_source=LTcom&utm_medium=Facebook&utm_campaign=inspiring

arrow
arrow

    anarticleaday 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()